Novinky pro hráče

Battlefield 6 bez ray tracingu: proč to dává smysl

Vývojáři ze studia Ripple Effect oznámili, že Battlefield 6 nebude při vydání podporovat ray tracing – a v blízké budoucnosti s ním také nepočítají. Rozhodnutí padlo už v rané fázi vývoje a důvod je jednoduchý: tvůrci se chtějí soustředit na výkon a stabilitu pro všechny hráče.

Proč ray tracing chybí

Ray tracing sice nabízí realistické odrazy, stíny a světelné efekty, ale zároveň klade vysoké nároky na hardware. V rychlé multiplayerové akci, kde hraje roli každá snímková frekvence, by mohl spíše škodit než pomáhat. Tvůrci proto dali přednost optimalizaci a dostupnosti.

Výhody pro hráče

  • Vyšší stabilita: hra poběží plynuleji na široké škále počítačů i konzolí.
  • Nižší nároky: díky absenci ray tracingu si titul zahrají i hráči s méně výkonnými grafikami.
  • Konzistentní zážitek: prioritou je, aby se do hry mohlo zapojit co nejvíce lidí bez kompromisů v hratelnosti.

Datum vydání

Battlefield 6 vychází 10. října 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Poučení pro hráče

Absence ray tracingu možná některé fanoušky zklame, ale z pohledu designu dává smysl. Battlefield 6 chce být především rychlou, akční a plynulou multiplayerovou střílečkou, kde stabilní výkon znamená víc než grafické „pozlátko“.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *