Vývojáři ze studia Ripple Effect oznámili, že Battlefield 6 nebude při vydání podporovat ray tracing – a v blízké budoucnosti s ním také nepočítají. Rozhodnutí padlo už v rané fázi vývoje a důvod je jednoduchý: tvůrci se chtějí soustředit na výkon a stabilitu pro všechny hráče.
Proč ray tracing chybí
Ray tracing sice nabízí realistické odrazy, stíny a světelné efekty, ale zároveň klade vysoké nároky na hardware. V rychlé multiplayerové akci, kde hraje roli každá snímková frekvence, by mohl spíše škodit než pomáhat. Tvůrci proto dali přednost optimalizaci a dostupnosti.
Výhody pro hráče
- Vyšší stabilita: hra poběží plynuleji na široké škále počítačů i konzolí.
- Nižší nároky: díky absenci ray tracingu si titul zahrají i hráči s méně výkonnými grafikami.
- Konzistentní zážitek: prioritou je, aby se do hry mohlo zapojit co nejvíce lidí bez kompromisů v hratelnosti.
Datum vydání
Battlefield 6 vychází 10. října 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Poučení pro hráče
Absence ray tracingu možná některé fanoušky zklame, ale z pohledu designu dává smysl. Battlefield 6 chce být především rychlou, akční a plynulou multiplayerovou střílečkou, kde stabilní výkon znamená víc než grafické „pozlátko“.
